Managementul calității

Calitatea muncii este filozofia trăită de Academia de Sănătate Samaritena și este factorul care facilitează funcționarea efectivă și eficientă a proceselor noastre.

În asociația noastră, calitatea este considerată un factor holistic, care se extinde în toate departamentele și disciplinele. Astfel, se pune un accent deosebit atât pe managementul calității serviciilor medicale, cât și pe calitatea serviciilor ce depășesc tratamentele medicale.

Spitalul Samaritean

Calitatea serviciilor medicale

Atunci când un pacient alege un spital, își dorește să meargă acolo unde este cel mai bine consiliat, chiar dacă acest tip de informație este de obicei greu de obținut. Măsurarea calității rezultatelor medicale este o sarcina dificilă deoarece condițiile de baza, care influențează rezultatul unei proceduri sau a unui tratament, sunt diferite la fiecare persoană în parte.

Totuși, Spitalul Samaritean întâmpină deschis această provocare și am inițiat stabilirea unui prim indicator, pentru măsurarea calității rezultatelor medicale, că fiind frecvența infecțiilor dobândite în spital. Aceste infecții trebuiesc pe cât posibil evitate, statistică frecvenței trebuie așadar să coboare la 0.

Spitalul Samaritean

Graficul de mai jos prezintă toți indicatorii de calitate urmăriți de noi.

  • rată mortalităţii intraspitaliceşti, pe total spital
  • rată infecţiilor nosocomiale, pe total spital şi pe fiecare secţie
  • rată bolnavilor reinternaţi în intervalul de 30 de zile de la externare
  • indicele de concordanţă între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare
  • număr de protocoale de diagnostic și terapeutice introduse pe an pe fiecare secție
  • număr de protocoale de îngrijire specifice personalului mediu introduse pe an
  • procentul bolnavilor transferaţi către alte spitale din totalul bolnavilor internaţi
  • procentul pacienților care se declară multumiți și foarte multumiți din total pacienți chestionați
  • procentul pacienților externați la cerere din total pacienți externați
  • numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor înregistrate
newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Fii mereu la curent cu cele mai proaspete informații

Footer image
Footer image 2